Zespół Placówek Oświatowych
Publiczna Szkoła Podstawowa i Przedszkole
w Mostkach

tel. 15 864 51 76

zpomostki@staszow.pl

PIRAMIDY NIE TYLKO EGIPSKIE

SZCZEGÓŁOWY OPIS INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ

Tytuł innowacji: „Piramidy nie tylko egipskie”

Autor innowacji: Agnieszka Wawrzkiewicz

Czas innowacji: od 1 grudnia 2023r. do 29 lutego 2024r.

Objęci innowacją: chętni uczniowie z klas IV– VI

Rodzaj innowacji: organizacyjno -metodyczna

Innowacja dotyczy przedmiotu: pozalekcyjne formy aktywności fizycznej

  1. Opis i uzasadnienie innowacji pedagogicznej

Obserwując uczniów podczas lekcji wychowania fizycznego jak i innych form aktywności prowadzonych w czasie zajęć szkolnych dało się zauważyć, że uczniowie wykazują duże zdolności muzyczno-taneczne oraz posiadają predyspozycje gimnastyczne i akrobatyczne. Stąd też narodził się pomysł wprowadzenia innowacji pedagogicznej, która zaspokoi potrzeby i oczekiwania uczniów i wzbudzi w nich zainteresowanie nowymi formami aktywności fizycznej w ramach zajęć pozalekcyjnych organizowanych na terenie szkoły z wykorzystaniem ich zdolności ruchowych. „Piramidy nie tylko egipskie”, to zajęcia o charakterze gimnastyczno-muzycznym, które wpłyną pozytywnie na harmonijny rozwój uczniów zarówno w sferze ogólnej sprawności fizycznej jak i w sferze wychowawczej. To forma zajęć ukierunkowana na opanowanie określonych umiejętności gimnastycznych i tanecznych z zachowaniem dyscypliny, odpowiedzialności, precyzji, dokładności oraz ostrożności w czasie wykonywania różnego rodzaju akrobacji poprzez przestrzeganie zasad bezpieczeństwa. Ważnym aspektem będzie tutaj świadomy udział uczniów w zaproponowanej formie zajęć pozalekcyjnych, który przełoży się na ich bezpośrednie zaangażowanie i motywację do ćwiczeń. Docelowym założeniem innowacji jest zaprezentowanie wyuczonych układów choreograficznych publiczności szkolnej podczas imprez okolicznościowych organizowanych w szkole.

  1. Cele ogólne:

  2. zwiększenie świadomości o potrzebie aktywności fizycznej

  3. uatrakcyjnienie i urozmaicenie zajęć pozalekcyjnych

  4. zwiększenie poczucia własnej wartości u uczniówo niższej sprawności fizycznej

  5. wszechstronny rozwój organizmu poprzez nabywanie nowych umiejętności ruchowych i przełamywanie barier psychicznych związanych z wykonaniem elementów technicznych

  6. wykształcenie zdrowych nawyków spędzania czasu wolnego

  7. Cele szczegółowe:

Zajęcia gimnastyczno-taneczne przyczynią się do:

  • zwiększenia współpracy w grupie,

  • rozwoju sprawności fizycznej,

  • poczucia odpowiedzialności za siebie i innych,

  • ukształtowania i wzmocnienia psychiki,

  • < >

    poczucia satysfakcji w związku z udziałem w zajęciach i pokazach,

  • lepszego znoszenia i pogodzenia się z porażka,

  • zwiększonej wytrwałości w dążeniu do celu.

  • Założenia organizacyjno –metodyczne i sposób realizacji innowacji

Innowacja pedagogiczna realizowana będzie w formie zajęć pozalekcyjnych organizowanych łącznie 2 razy w tygodniu oddzielnie dla dziewcząt i chłopców. Zajęcia dla chętnych chłopców odbywać się będą w środy od godz. 13.25 do godz. 14.10. Natomiast zajęcia dla chętnych dziewcząt odbywać się będą w piątki od godz. 12.35 do godz. 13.20.

Podczas zajęć uczniowie będą zdobywać umiejętności techniczne z zakresu podstawowych elementów gimnastyki indywidualnej z przejściem w ćwiczenia i układy grupowe ( piramidy) oraz poznawać podstawowe kroki taneczne. Wszystkie poznane podczas zajęć elementy połączone zostaną w układ gimnastyczno –taneczny opracowany oddzielnie dla dziewcząt i chłopców. W trakcie innowacji uczniowie będą wykonywać ćwiczenia wzmacniające siłę obręczy barkowej i biodrowej, mięśnie brzucha i grzbietu, ćwiczenia rozciągające i rozgrzewające, oddechowe. Uczniowie zapoznani zostaną z techniką wykonania poszczególnych elementów, a dla lepszego jej opanowania wykorzystane zostaną techniki wizualizacyjne.

Udział w zajęciach pozalekcyjnych będzie możliwy po wyrażeniu przez rodzica pisemnej zgody opracowanej przez nauczyciela prowadzącego zajęcia.

Ewaluacja

  • Wypowiedzi dzieci ( wywiad )

  • Ankieta dla uczniów i rodziców po zakończeniu innowacji


    Agnieszka Wawrzkiewicz

22-12-2023, Justyna Komańska
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.