Zespół Placówek Oświatowych
Publiczna Szkoła Podstawowa i Przedszkole
w Mostkach

tel. 15 864 51 76

zpomostki@staszow.pl

Aktywna Tablica

Tablice interaktywne, projektory UST, głośniki, interaktywne monitory dotykowe – takie pomoce dydaktyczne można kupić do szkół podstawowych w ramach Rządowego programu na lata 2017-2019 – Aktywna tablica”

W roku szkolnym 2019/2020 po złożeniu wniosku do organu prowadzącego nasza szkoła bierze udział w projekcie rządowym Aktyna Tablica na lata 2017-2019, aby realizować zadania współczesnej szkoły takie jak rozwijanie u uczniów i nauczycieli kluczowych kompetencji z zakresu Technologii Informacyjno-Komunikacyjnej czy przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym, wprowadzanie innowacji pedagogicznych w trakcie trwania programu i dążenie do unowocześniania szkoły.

Realizowane na bieżąco zadania programu:

  • Wyznaczenie koordynatora oraz zespołu wspierającego pracę nauczycieli oraz dyrektora podczas realizacji projektu w ZPO - PSPiP w Mostkach

  • Uczestniczenie nauczycieli naszej szkoły w szkoleniu z zakresu stosowania TIK w nauczaniu

  • Wykorzystanie technologii TIK podczas prowadzenia zajęć edukacyjnych, w tym lekcji otwartych

  • Przygotowywanie i udostępnianie scenariuszy lekcji jako forma dzielenia się rozwiązaniami i doświadczeniami pracy z TIK

  • Przedstawienie dla organu prowadzącego sprawozdania z realizacji założeń programowych

Podczas realizacji projektu realizujemy zadania programowe, głównie te wymagające prowadzenia zajęć z użyciem Technologii Informacyjno-Komunikacyjnej podczas wszystkich zajęć edukacyjnych odbywających się w salach lekcyjnych. Do programu został powołany koordynator Pani Katarzyna Śledź. Podczas pracy z tablicą multimedialną wykorzystujemy takie sposoby pracy jak:

Pisanie i rysowanie na tablicy (nauczyciel i uczniowie)

  • Wyświetlanie filmów, zdjęć, obrazów graficznych, które mogą stanowić tło do notatek i rysunków np. uzupełniających wyświetlane obrazy.

  • Korzystanie z zasobów Internetu w czasie rzeczywistym

  • Przygotowanie gotowego scenariusza lekcji z teorią, ćwiczeniami praktycznym i multimedialnymi materiałami uzupełniającymi temat co ma wpływ na dynamikę lekcji i lepsze wykorzystanie czasu

  • Wykorzystywanie na lekcji ćwiczeń interaktywnych przygotowanych samodzielnie przez nauczyciela lub wykorzystanie już istniejących dobranych odpowiednio do poziomu uczniów w klasie co ma wpływ na dobór ćwiczeń do potrzeb poszczególnych uczniów i pozwala na zaangażowanie uczniów zdolnych jak i tych z trudnościami w nauce.

Jakie zmiany sposobu nauczania i uczenia się uzyskujemy stosując tablice interaktywne?

  • Zaangażowanie uczniów poprzez zwiększenie dynamiki lekcji i oddziaływania na wiele zmysłów

  • Dużo większa różnorodność wykorzystanych materiałów podczas lekcji

  • Dostęp do różnych programów i bieżących informacji znajdujących się na dysku komputera obsługującego tablicę interaktywną i w Internecie

  • Możliwość szerszego doboru materiałów do indywidualnych potrzeb uczniów

  • Nauczyciel może wykorzystywać obrazy graficzne, zdjęcia i filmy dla wzmocnienia percepcji wzrokowej

  • Łatwość wykorzystania animacji i symulacji komputerowych do zilustrowania trudnych zjawisk, których nie można pokazać uczniom w inny sposób (dotyczy to głównie zjawisk fizycznych czy przyrodniczych), a co pozwala łatwiej zrozumieć te zjawiska.

http://www.aktywnatablica.org/o-programie/

25-11-2020, Anita Baradziej
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.