Materiały do pracy w domu w dniach 12- 16.04.2021.
Drodzy Uczniowie klasy II oto plan pracy zdalnej na najbliższy tydzień.
Poniedziałek 12.04.2021r.
Temat: Co słychać, rybko?
1. Słuchanie czytanej przez nauczyciela „Legendy o Sielawowym Królu” ( podręcznik, str. 96-97). Wypowiedzi uczniów na temat usłyszanego utworu oraz próba opowiedzenia treści legendy własnymi słowami.
2. Wyróżnianie i nazywanie części ciała ryby.
3. Powtórzenie tabliczki mnożenia w zakresie 30 (każdy uczeń będzie pytany).
4. Wykonanie zad. 1 (ustnie) i 2 w zeszycie z podręcznika, str. 98.
Praca domowa:
1. Zapisanie w zeszycie od j. polskiego notatki o rybach:
Ryby zaliczamy do zwierząt kręgowych, ponieważ posiadają szkielet wewnętrzny. Żyją w wodach słonych i słodkich. Rybom życie w wodzie ułatwiają: płetwy, skrzela, którymi oddychają a także śluz i łuski pokrywające ciało.
2. Z matematyki, z zeszytu ćwiczeń wykonać zad. 1, str. 60.
Koło ekologiczne
Temat: Zadymione miasta.
Wychowanie fizyczne
Temat: Co daje sport? https://youtu.be/5pSvidk0vlM
Wtorek 13.04.2021r.
Temat: Co słychać rybko?- c. d.
1. Poznanie gatunków ryb słonowodnych i słodkowodnych. Wykonywanie ćwiczeń 1, 2 z zeszytu ćwiczeń, str. 50.
2. Ćwiczenia przygotowujące do rozpoznawania rodzaju męskiego, żeńskiego i nijakiego.
3. Z matematyki trenujemy tabliczkę mnożenia i dzielenia- przykłady w zeszycie.
Praca domowa:
1. Wykonać zad. 2, str. 60 z zeszytu ćwiczeń z matematyki oraz 2 z następnej lekcji, str. 61.
Edukacja muzyczna
Temat: Wysłuchanie utworu T. Albinoniego „Adagio g-moll” i wykonanie improwizacji ruchowej oddającej charakter i tempo tego utworu. https://youtu.be/XaeGxmcOCA8
Środa 14.04.2021r.
Temat: Żabie potomstwo.
1. Czytanie wiersza „Żaba” oraz tekstu przyrodniczego (podręcznik, str. 99, 100). Poznanie 3 przedstawicieli płazów oraz etapów rozwoju żaby.
2. Wykonanie ćwiczenia 1, str. 51 z zeszytu ćwiczeń.
3. Z matematyki ustne wykonanie zad. 1 i 3 z podręcznika, str. 101, natomiast zad. 2 w zeszycie.
Praca domowa:
1. Nauczyć się czytać wiersz „Żaba”.
2. W zeszycie od j. polskiego przepisać (pod słowem „Lekcja”) ostatni fragment tekstu z podręcznika, str. 100 ( zaczyna się od słów „Z jaj wylęgają się ….)
3. Wykonać w zeszycie ćwiczenie 1, str. 99 z podręcznika.
Wychowane fizyczne
Temat: Ćwiczenia przy muzyce. https://youtu.be/gr42HRgpAjg
Czwartek 15.04.2021r.
Temat: Spotkanie z gadem.
1. Czytanie opowiadania „Jadowite zęby”. Wypowiedzi na temat warunków życia, odżywiania i rozmnazania żmij poparte cytatami z opowiadania.
2. Porównanie żmii z zaskrońcem i wykonanie ćwiczenia 1 , str. 53 z zeszytu ćwiczeń.
3. Z matematyki, z podręcznika ustne wykonanie zad. 1, natomiast 2 w zeszycie, str. 104.
4. Z zeszytu ćwiczeń, z matematyki wykonanie zad. 1, str. 61
Praca domowa:
1. Zapisanie w zeszycie od j. polskiego notatki:
Gady to grupa zwierząt kręgowych do których należą: węże, jaszczurki, żółwie i krokodyle. Wszystkie gady składają jaja na lądzie. W Polsce występuje 8 gatunków gadów: żmija zygzakowata, zaskroniec, gniewosz plamisty, wąż Eskulapa, padalec, jaszczurka zwinka, jaszczurka żyworódka, żółw błotny. Wszystkie są pod ochroną.
2. Z ćwiczeniówki z matematyki wykonać zadania ze str. 62.
Edukacja plastyczna
Temat: „Podwodny świat” – praca plastyczna techniką dowolną.
Piątek 16.04.2021r.
Temat: Ptasie zwyczaje.
1. Czytanie wierszy „Spotkanie” i „Rysunek” oraz tekstów przyrodniczych o ptakach, podręcznik, str. 105, 106.
2. Rozpoznawanie najpopularniejszych gatunków ptaków i ich gniazd.
3. Z matematyki w zeszycie wykonujemy zad. 2 i 3 z podręcznika, str. 106.
4. Z ćwiczeniówki z matematyki wykonujemy zad. 1 , str. 63.
Praca domowa:
1. W zeszycie zapisujemy notatkę o ptakach:
Ptaki to grupa kręgowców, które potrafią latać. Do lotu są przystosowane dzięki skrzydłom, piórom, które pokrywają ich ciało oraz innym cechom. Wylęgają sięz jaj. Większość ptaków jest pożyteczna, ponieważ zjadają ogromne ilości szkodników.
2. Z ćwiczeniówki, z j. polskiego wykonać ćwiczenie 1 i 2 , str. 54.
Wychowanie fizyczne
Temat: Ćwiczenia skocznościowe i koordynacyjne. https://youtu.be/SP2W1jIsmvs
Marta Sławińska, Jolanta Król