RUCH PRZY MUZYCE
Tytuł innowacji: „RUCH PRZY MUZYCE”
Autor innowacji: Anna Kowalska
Czas innowacji: od 14.09.2023 r. do 21.06. 2024 r.
Objęci innowacją: uczniowie klasy II
Rodzaj innowacji: organizacyjno - metodyczna
Innowacja dotyczy przedmiotu: wychowanie fizyczne
-
Opis i uzasadnienie innowacji pedagogicznej.
Główną ideą innowacji jest uatrakcyjnienie i urozmaicenie lekcji wychowania fizycznego. Aktywność i ruchliwość należą do charakterystycznych i najzupełniej normalnych cech dziecka w wieku szkolnym. Można zauważyć, że ruch przy muzyce jest ulubioną formą zajęć dla wielu uczniów, ponieważ pozwala odreagować napięcia, daje możliwość radosnego i spontanicznego wyżycia się. Ćwiczenia ruchowe przy muzyce i taniec są doskonałą alternatywą i odskocznią dla siedzącego stylu życia. Wobec długich godzin jakie uczeń spędza w szkolnej ławce lub przed komputerem, są wskazaną formą relaksu, dostarczają dzieciom dużo radości, stwarzają możliwość odprężenia. Taniec grupowy sprzyja integracji uczestników, daje przyjemność i radość ze wspólnego ruchu.
-
Cele innowacji:
-
Kształtowanie koordynacji wzrokowo – ruchowej,
-
Rozwijanie zainteresowań – aktywne spędzanie czasu wolnego,
-
Nauczanie i doskonalenie różnych form aktywności ruchowej,
-
Rozwijanie wrażliwości na muzykę i ruch,
-
Kształcenie estetyki ruchowej,
-
Doskonalenie poczucia rytmu,
-
Budzenie wiary we własne możliwości,
-
Pokonywanie tremy i nieśmiałości,
-
Czerpanie radości z udziału w zajęciach.
-
Sposób realizacji innowacji.
Innowacja pedagogiczna „RUCH PRZY MUZYCE” realizowana będzie w czasie obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego raz w tygodniu. Po opanowaniu podstawowych umiejętności poruszania się przy muzyce wprowadzę ćwiczenia muzyczno - ruchowe w oparciu o aerobik, na podstawie których opracowuję układy choreograficzne. Na zakończenie innowacji dzieci będą mogły zademonstrować swoje umiejętności podczas imprez i uroczystości szkolnych np.: Dzień Babci i Dziadka, Dzień Rodziny. Będę starała się dobierać odpowiednią muzykę, taką, aby dzięki niej zmobilizować wychowanków do systematycznych ćwiczeń, zdając sobie sprawę, że świetnie się bawiąc, doskonalą różne formy aktywności ruchowej, kształtują właściwą sylwetkę i odnoszą sukcesy.
4. Oczekiwane efekty.
Uczniowie:
- Znają inne sposoby spędzania wolnego czasu,
- Potrafią wyrażać swoje emocje poprzez taniec.
5. Ewaluacja
-
Wypowiedzi dzieci ( wywiad )
-
Ankieta dla uczniów i rodziców po zakończeniu innowacji